Известие

Collapse
No announcement yet.

СКОРОСТИ НА 33

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • СКОРОСТИ НА 33

    КОЛЕГЕ БЛАГОДАРЕНИЕ НА СЪВЕТИТЕ КОЙТО ПОЛУЧИХ ТЪК СИ СТЕГНАХ 33ЙКАТА ОСТОНА САМО ДА Я НАКАРАМ ДА ВКЛЮЧВА 1 И ЗАДНА КАЗАХА МИ ЧЕ ТРЯБВА ДА СЕ СМЕНЯТ НЕКВИ ТАМПОНИ НА ЛОСЧЕТАТА БИХТЕ ЛИ МИ КАЗАЛИ ГОРЕ ДОЛУ КОЛКО ЩЕ МИ СТРУВА РЕМОНТ С ТИЯ ТАМПОНЧЕТА ДА ЗНАМ КВО МЕ ЧАКА

  • #2
    може да не са тампоните,ами щифта които се намира на лоста.ако е износен имаш луфт и затова не се включват първа и задна.погледни го ,ако не намериш същият щифт може да отрежеш бургия 5 мм и да я поставиш вместо щифт.

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от hristo58 Покажи съобщение
      може да не са тампоните,ами щифта които се намира на лоста.ако е износен имаш луфт и затова не се включват първа и задна.погледни го ,ако не намериш същият щифт може да отрежеш бургия 5 мм и да я поставиш вместо щифт.
      колега аз гледам че лоста е вързан за нещо като ябълковидна връзка там ли е този щифт

      Comment


      • #4
        доста отдавна го правих това и не си спомням,но лоста на скоростите движи една щанга и тая щанга в края които е на скоростната кутия има щифт.значи щифта за които пиша,не се намира под лоста за скоростите,а в другият краи към скоростната кутия.не знам дали има значение годината на производство.моита е 2-ра серия 1986.

        Comment


        • #5
          Колеги,подновявам наново темата за скоростите,защото съм твърдо решил да я разчопля до край.Хъркащите скорости са си наш кръст и си го носиме почти всички.Тия дни съм решил да направя една аутопсия,но преди това искам да споделите,кой какви проблеми е имал и как ги е решил.До сега съм проверил помпите и маслото в кутията.Прави ми впечатление,че когато натисна съединителя,натисна леко лоста и изчакам 1-2 секунди,влизат без проблем.Хъркат на 1и2-ра само,когато искам да включа по-бързо.Сменял съм без всякаква нужда и съединителя и аксиалния лагер,ама нъцки!Насочвам се вече към лагера на маховика.Синхронизаторите за сега ги изключвам.
          Надявам се темата да е полезна и да не я осереме,както тая за динамото!
          На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
          Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
            Колеги,подновявам наново темата за скоростите,защото съм твърдо решил да я разчопля до край.Хъркащите скорости са си наш кръст и си го носиме почти всички.Тия дни съм решил да направя една аутопсия,но преди това искам да споделите,кой какви проблеми е имал и как ги е решил.До сега съм проверил помпите и маслото в кутията.Прави ми впечатление,че когато натисна съединителя,натисна леко лоста и изчакам 1-2 секунди,влизат без проблем.Хъркат на 1и2-ра само,когато искам да включа по-бързо.Сменял съм без всякаква нужда и съединителя и аксиалния лагер,ама нъцки!Насочвам се вече към лагера на маховика.Синхронизаторите за сега ги изключвам.
            Надявам се темата да е полезна и да не я осереме,както тая за динамото!
            И на мен това ми е направило впечатление,че когато по-бързо съм сменял скорости от 1-ва на 2-ра,хърка,а при по-нежно и бавно включване не хърка.Също и когато по-бързо вкарам 1-ва се получава хъркане,но не мога да си обясня защо.Става въпрос за 1.7 `91.

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от k_valkanov33 Покажи съобщение
              И на мен това ми е направило впечатление,че когато по-бързо съм сменял скорости от 1-ва на 2-ра,хърка,а при по-нежно и бавно включване не хърка.Също и когато по-бързо вкарам 1-ва се получава хъркане,но не мога да си обясня защо.Става въпрос за 1.7 `91.
              Смяна на синхронизатори и муфи. Това е проблем на 95% от 33-ките. Износването често е причинено от не добре работещ съединител или не натискането му докрай. До проблеми и излишно износване довежда и разбита лостова система. За да работят скоростите както трябва, при римонта е задължително и внимателно регулиране на избирачите вътре в скоростната кутия.
              Другото е, че тези ск. кутии просто са объркани още на чертожната дъска.
              Last edited by Bobi_33; d.m.y г., 22:55.
              Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от Bobi_33 Покажи съобщение
                Смяна на синхронизатори и муфи. Това е проблем на 95% от 33-ките. Износването често е причинено от не добре работещ съединител или не натискането му докрай. До проблеми и излишно износване довежда и разбита лостова система. За да работят скоростите както трябва, при римонта е задължително и внимателно регулиране на избирачите вътре в скоростната кутия.
                Другото е, че тези ск. кутии просто са объркани още на чертожната дъска.
                Боби е прав. Но започнете първо от щифта и гуменото уплътнение на Т връзката м/у скоростния лост и лостчето от скоростната кутия. Щифта се намира под една скоба на Т накрайника и се износва. Вижте и отвора за щифта на Т накрайника да не е яйцевиден. Ако всичко това е наред -> тръгвайте към Боби_33.
                Last edited by Stranger65; d.m.y г., 16:31. Основание: грешка

                Comment


                • #9
                  хъркане

                  И аз имах същите проблеми. И със Спринта и с 33-ката. Преди две седмици монтирах диференциала на 33-ката в кутията на спринта. Сега превключвам от голяма на малка без междинна газ. Не вярвам това да се дължи на новото масло.

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от svilenalpanev Покажи съобщение
                    И аз имах същите проблеми. И със Спринта и с 33-ката. Преди две седмици монтирах диференциала на 33-ката в кутията на спринта. Сега превключвам от голяма на малка без междинна газ. Не вярвам това да се дължи на новото масло.
                    Колега,ей такива постове ни трябат!Боби-33 каза точно,технически от какво хъркат,ама те си хъркат,без да се съобразяват,че тия неща са си наред.Браво за смелостта ти.Говориш на пръв поглед пълни глупости,несвързани от нищо,но точно това исках.Някъде ще намериме пресечната точка и ще заковем въпроса.
                    Нека и другите да споделят,дори и да разспамиме темата.
                    По някий път,дори и глупост,може да ни даде ключа към проблема.
                    За сега нека споделяме кой какво е направил и като събереме достатъчно материал,да седнеме и да ги обобщиме и да започнат по-малко да ни хъркат скоростите.Кактоказа Боби,те са си сбъркани още на чертожната дъска
                    На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                    Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                    Comment


                    • #11
                      Ми аз я смених цялата щото на един баир от 2 минах на първа с 1500 рпм и изхърка лошо на умряло ! След това гледам трета скорост не влиза другото ок ! Сложих направо друга и тя си хърка по същият начин ! На горе няма проблем обаче надоло хърка от3на2 от 2на 1 , на горе хърка само на 1 ва ! Те синхронизаторите вървят 1ва 2ра един 3та 4та 2ри и 5та и задна май нямат ! Та ся имам една скоростна ъртък !
                      Alfa Romeo 33 IMOLA 1.4 i.e. 90hp. 1351 cc. 93 г. (907A)

                      Comment


                      • #12
                        Колеги, с риск да ме нахокате задето се изказвам без да съм имал пряк контакт с някой от боксер моделите, ще се вкюча по темата в опита си да помогна. Надявам се да не се натрапвам.
                        От знаещи и можещи хора знам че проблемите в скоростите при трансаксиалните алфи, които по същество са идентични с тези, които вие описвате - трудно превключване на 1-ва 2-ра и 3-та предавки при високи обороти, а при по "тежките" случай и на ниски обороти, превключване с изчакване от 1-2 сеунди и т.н., се дължат на износване в муфите на редачите и главно в СИНХРОНИЗАТОРИТЕ на на предавките. Синхоринизаторът по същество представлява месингов пръстен, който от външния си край представлява зъбно колело подобно на това на предавката към която принадлежи и със същият брой зъби, но с тази разлика, че неговите "зъби" са леко заострени от страната, която се зацепва с паразитния вал(този, който зацепва първичния вал с предавките). От вътрешната си страна представлява вътрешен конус, който при превключване се притиска към друг - външен конус, който е или част от зъбното колело на предавката или е твърдозацепен към нея. Именно тези два конуса, след като вече паразитния вал е е зацепен към външния край на синхронизатора се притискат и изравняват скоростите на валовете, такаче след това да има гладко преключване. При всички(поне до колкото ми е известно) истински, стари алфи, съществува проблемът с износените синхронизатори. Най - просто, тъй като синхронизаторите са месингови, а конусът към предавката е стоманен се износва синхронизаторът, от там, не добро притискане на двата конуса, от което произлиза и нуждата от изчакване няколко секунди и гладкото превключване след това. В по - "тежките" случай се износват (заоблят, замазват и т.н.) и зъбчетата на синхронизатора, тогава превключването става вънаги съпроводено с отвратително продължително хъркане. Ето и една нагледна схема:


                        П.П. схемата не е много точна но това беше първото което ми попадна.
                        Last edited by Da_Fuse; d.m.y г., 21:03.
                        Аlfa 75 - 1.8 Turbo 155hp '87
                        Lancia Dedra 2.0 Turbo Integrale 180hp '92

                        България от векове за векове - НАД ВСИЧКО!

                        Comment


                        • #13
                          глупости

                          Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
                          Колега,ей такива постове ни трябат!Боби-33 каза точно,технически от какво хъркат,ама те си хъркат,без да се съобразяват,че тия неща са си наред.Браво за смелостта ти.Говориш на пръв поглед пълни глупости,несвързани от нищо,но точно това исках.Някъде ще намериме пресечната точка и ще заковем въпроса.
                          Нека и другите да споделят,дори и да разспамиме темата.
                          По някий път,дори и глупост,може да ни даде ключа към проблема.
                          За сега нека споделяме кой какво е направил и като събереме достатъчно материал,да седнеме и да ги обобщиме и да започнат по-малко да ни хъркат скоростите.Кактоказа Боби,те са си сбъркани още на чертожната дъска
                          Кое точно е глупост? И кое е смело? Ако нямш адекватен отговор запази го единствено за теб.
                          Last edited by svilenalpanev; d.m.y г., 23:11.

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от RaIDeR Покажи съобщение
                            Ми аз я смених цялата щото на един баир от 2 минах на първа с 1500 рпм и изхърка лошо на умряло ! След това гледам трета скорост не влиза другото ок ! Сложих направо друга и тя си хърка по същият начин ! На горе няма проблем обаче надоло хърка от3на2 от 2на 1 , на горе хърка само на 1 ва ! Те синхронизаторите вървят 1ва 2ра един 3та 4та 2ри и 5та и задна май нямат ! Та ся имам една скоростна ъртък !
                            5-та има разбира зе. Тя винаги е най-читава. Просто нейната муфа се мести между 1-ва и 2-ра и нещата се подобряват значително.
                            Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от svilenalpanev Покажи съобщение
                              Кое точно е глупост? И кое е смело? Ако нямш адекватен отговор запази го единствено за теб.
                              Нещо въобще не ти разбрах поста. Мисля, че няма нужда от хранене и заяждане.
                              Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

                              Comment

                              Working...
                              X